Κυριακή 7 Μαΐου 2023

Η γνώμη της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πεδιάδας στην επικαιροποίηση της ΜΠΕ του αεροδρομίου στο Καστέλι.

ΜΠΕ Νέου Αερολιμένα Καστελλίου και των οδικών του συνδέσεων λόγω επικαιροποίησης τελικού σχεδιασμού.

Η γνώμη του επίτιμου Προέδρου της Πρωτοβουλίας κ. Γιώργου Μαυραντωνάκη:

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ

Α. Υποτίμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την ΜΠΕ.

Όλες οι ισορρυπαντικές καμπύλες υποβιβάζουν την έκταση της ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή. Για του λόγου το αληθές έχουν επιλεχθεί οι ισορρυπαντικές καμπύλες των οξειδίων του αζώτου του μελετητή ENVECO σε σύγκριση με το αντίστοιχο της μελέτης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών που εκπονήθηκε για τον τέως Δήμο Καστελλίου επί Δημαρχίας Εμμ. Σμυρνάκη, τον Αύγουστο του 2009.

Συγκρίνοντας τα δυο σχήματα, η ENVECO υποτιμά την έκταση της ρύπανσης κατά 600% περίπου! Πιθανότατα αυτό το καταφέρνει διαστρεβλώνοντας της αρχικές (ή και τις οριακές) τιμές του Ρευστοδυναμικού Μοντέλου (Navier – Stokes/Finite Differences), τουλάχιστον, όπως παρακάτω:

1. Αρχική συγκέντρωση ΝΟx στην εξάτμιση των στροβιλοκινητήρων, αντί 1200 μg/m³, που είναι πραγματικά, υποβιβάζεται στα 200 μg/m³.

2. Γωνία καθόδου του αεροπλάνου, αντί 3 μοίρες (το φυσιολογικό), διαστρεβλώνεται στις 30 μοίρες (κεφ. 9 σελίδα 107), που είναι αδύνατον για αεροπλάνα δημοσίων αερομεταφορών! Γωνία καθόδου πάνω από 4,5 μοίρες θεωρείται “steep approach” δηλαδή απότομη προσγείωση και απαιτεί ειδική εκπαίδευση. Με πάνω από 6° γωνία καθόδου τα πολιτικά αεροπλάνα δεν είναι πιστοποιημένα να προσγειώνονται. Με 30 μοίρες το αεροπλάνο δεν πάει για προσγείωση, αλλά για πρόσκρουση!

Το αποτέλεσμα είναι ότι στην πραγματικότητα 100.000 στρέμματα καλλιεργειών θα βρίσκονται σε πάνω από το 2πλάσιο του ορίου των NOx, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία

Το όριο της Ε.Ε. για την επιβίωση των οικοσυστημάτων, είναι τα 30 μg/m3 ΟΔΗΓΙΑ 2008/50/ΕΚ «για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα».

Β. Η Αγνοούμενη Φωτοχημική Ρύπανση

Όταν υπάρχει πρωτογενής ρύπανση, ειδικά σε λεκάνες/ημιλεκάνες, σε συνδυασμό με την ηλιακή ακτινοβολία, αναπόφευκτα δημιουργείται και φωτοχημική (δευτερογενής) ρύπανση. Πουθενά στη ΜΠΕ δεν γίνεται καν μνεία για τη δημιουργία της φωτοχημική ρύπανση και τις επιπτώσεις της!

Σύμφωνα με μελέτες, οι συνέπειες της Φωτοχημικής Ρύπανσης αφορούν κυρίως την υγεία του ανθρώπου. Οι ασθένειες που οφείλονται στο φωτοχημικό νέφος μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και το θάνατο. Μερικές απ’ αυτές είναι το άσθμα, η βρογχίτιδα και το εμφύσημα. Επίσης, αποτελεί αιτία αναπνευστικών προβλημάτων (δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) και ερεθισμών στα μάτια. Τέλος, μπορεί να επηρεάσει ακόμα και το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου, περιορίζοντας έτσι τη δυνατότητά του να αντιστέκεται σε κάθε μορφής ασθένεια.

Τα καύσιμα, καθώς καίγονται, επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με πολλούς ρυπαντές, όπως τα αιωρούμενα σωματίδια, το μονοξείδιο του αζώτου (ΝΟ), το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2), το διοξείδιο του θείου (SO2), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), άκαυστοι υδρογονάνθρακες και άλλους. Οι ενώσεις αυτές, που χαρακτηρίζονται πρωτογενείς ρυπαντές, υπό την επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας, σχηματίζουν άλλους ρυπαντές, τους δευτερογενείς, όπως είναι το όζον (Ο3), διάφορες αλδεΰδες, τα πολύπλοκα PAN’s (νιτρικά υπεροξυακετύλια) κλπ.

Το όζον έχει αρνητικές επιπτώσεις στις αγροτικές καλλιέργειες, δασική και άλλη βλάστηση καθώς είναι φυτοτοξικό στοιχείο που σημαίνει ότι όταν βρίσκεται σε μεγάλες συγκεντρώσεις γίνεται επικίνδυνο για φυτά και δάση, επηρεάζοντας την ικανότητα τους να παράγουν και να αποθηκεύουν τροφή κάνοντας τα πιο ευάλωτα στις αρρώστιες, τα έντομα και τις άσχημες καιρικές συνθήκες.

Μια από τις πολλές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί πάνω σε αυτό το αντικείμενο είναι και η μελέτη των A. Calatayud, E. Barreno (2001), σύμφωνα με την οποία, το όζον είναι ένας ευρέως διανεμημένος φυτοτοξικός εναέριος ρύπος, που είναι γνωστό ότι μειώνει την απόδοση πολλών σημαντικών γεωργικών καλλιεργειών.

Η μεθοδευμένη παραποίηση της πραγματικότητας από τη μελέτης της ENVECO θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κακουργηματική πράξη αφού αποσκοπεί στην παραπλάνηση των κατοίκων της περιοχής! Ως εκ τούτου, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, απαιτεί την ανάθεση ειδικής μελέτης σε ανεξάρτητο οργανισμό (π.χ. Αστεροσκοπείο) ή δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, για την πραγματική έκταση των πρωτογενών και δευτερογενών ρύπων στην περιοχή από τη λειτουργία του αεροδρομίου και την επίδραση αυτών στην ανθρώπινη υγεία, τη χλωρίδα και την πανίδα, ώστε να ενημερωθούν οι κάτοικοι.

Γ. ΚΛΙΜΑ.

Όλος ο κόσμος πλέον κατανοεί την ανάγκη μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Οι δε κυβερνήσεις δεσμεύονται με συνθήκες, συμφωνίες και νόμους!

Η υπό διαβούλευση όμως ΜΠΕ σκοπίμως «παρέλειψε» να αναφέρει, ότι η μετακόμιση του αεροδρομίου θα προσθέσει περίπου 57.000 τόνους CO2 ετησίως στην ατμόσφαιρα λόγω της νέας διαδικασίας προσέγγισης από το Λιβυκό Πέλαγος (9.000 ώρες πτήσης Χ 2 τόνους μέση κατανάλωση ανά ώρα Χ 3.16 = 56.880 επί πλέον τόνοι CO2).

Επίσης, το αρμόδιο παραπλανημένο υπουργείο, προφανώς βασιζόμενο στην ΜΠΕ, δήλωσε ψευδώς στον χρηματοδότη του, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ότι δεν θα υπάρξει αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου που να οφείλεται στη μετακόμιση του αεροδρομίου από το Ηράκλειο στο Καστέλλι, ή αυτή θα είναι ελάχιστη και θα οφείλεται στη κίνηση των αυτοκινήτων και την υποτιθέμενη αύξηση της κίνησης.

Δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεσμεύεται μέσω του “EIB Project Carbon Footprint Methodologies” ότι δεν χρηματοδοτεί έργα που αυξάνουν την εκπομπή των συγκεκριμένων αερίων, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, ζητάει την εκπόνηση σχετικής μελέτης, και την επίσημη ενημέρωση των ενδιαφερομένων μερών, ειδικά της Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με τα αποτελέσματα.

Δ. ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Σχετικά με τις περιοχές NATURA 2000, η μελέτη *(ΜΠΕ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 6 ΜΕΡΟΣ 2 ΑΠΟ 5, ΠΕΡΙΟΧΗ NATURA 2000 – GR43100123) αποφεύγει να αναφέρει ότι, λόγω των νέων διαδικασιών προσγείωσης/απογείωσης (STAR/SID) όλη η κίνηση των αεροσκαφών θα περνάει σε απόσταση αναπνοής από την κορυφογραμμή των Αστερουσίων Ορέων, δηλαδή την προστατευόμενη περιοχή GR43100123!

Αναφέρει όλες τις άσχετες και απομακρυσμένες περιοχές NATURA (λέει ακόμα και ότι δεν θα τις επηρεάζει) αποφεύγει όμως να αναφέρει την GR43100123, δηλαδή τα Αστερούσια, περιοχή όπου αναμφισβήτητα θα δημιουργηθεί ανεπανόρθωτο πρόβλημα στους αετούς της περιοχής!

Για κακή τους όμως τύχη, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, στους όρους χρηματοδότησης ζητάει ρητά από την αρμόδια αρχή να προσκομίσει Υπεύθυνη Δήλωση ότι η συγκεκριμένη περιοχή δεν θα επηρεαστεί από την υπέρπτηση των αεροσκαφών!

Δεδομένου ότι μια τέτοια υπεύθυνη δήλωση θα ήταν ψευδής, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, απαιτεί να ενημερωθεί για το πώς το αρμόδιο Υπουργείο συμμορφώθηκε με τη συγκεκριμένη απαίτηση της Τράπεζας!

Ε. ΔΥΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ!

Η «Νέα» Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που είναι ανοιχτή για διαβούλευση δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα εμπλουτισμένο με περισσότερες ασυναρτησίες "copy paste" των δυο παλαιών (2009 & 2017), αφού γίνεται συνεχής αναφορά στις συγκεκριμένες (παλιές) μελέτες.

Στη σελίδα 207 της πρώτης μελέτης (2009) η οποία έχει αποτελέσει τη βάση της νέας, λέει αυτολεξεί ότι:

«Με βάση την παραπάνω ανάλυση και με την εμπειρία του Ελληνικού, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι η χωρητικότητα του νέου αερολιμένα με έναν διάδρομο θα είναι της τάξης των 30 κινήσεων την ώρα. Ο ακριβής προσδιορισμός της χωρητικότητας του διαδρόμου απαιτεί σημαντική ανάλυση που είναι πέραν του σκοπού της παρούσας Μελέτης. Με ένα τέτοιο μέγεθος, προκύπτει ότι αν επαληθευτούν τα σενάρια της μέσης και υψηλής ζήτησης, τότε είναι πολύ πιθανόν να απαιτηθεί η χρήση του στρατιωτικού διαδρόμου για απογειώσεις, πριν το 2025. Στην περίπτωση του υψηλού σεναρίου ίσως και πριν το 2020».

Άρα:

1. Κατασκευάζεται ένα καινούργιο αεροδρόμιο που «ίσως» κορεστεί πριν τελειώσει!

2. Όταν κορεστεί θα χρησιμοποιείται και το στρατιωτικό!

3. Άρα δυο τα πολιτικά αεροδρόμια στην πεδιάδα, όχι ένα! Το ένα θα απογειώνει πάνω από τον Αρχάγγελο και το άλλο πάνω από το Καστέλλι!

4. Ουδεμία πρόβλεψη στη μελέτη για τις επιπτώσεις από την παράλληλη λειτουργία των δύο!

Δεδομένης της εξαπάτησης των κατοίκων της περιοχής ότι δήθεν η μετεγκατάσταση του αεροδρομίου είναι απαραίτητη λόγω κορεσμού του Ηρακλειου, και δεδομένου ότι η χρήση του στρατιωτικού ως πολιτικό, η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, απαιτεί το πάγωμα της κατασκευής του αεροδρομίου μέχρι να ολοκληρωθεί εκπόνηση πλήρους και αυτή φορά μη μεθοδευμένης μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων λαμβάνοντας υπόψη και τη συλλειτουργία του στρατιωτικού διαδρόμου (02-20) για απογειώσεις πολιτικών αεροσκαφών!

Ζ. ΞΕΧΑΣΑΝΕ ΚΙΟΛΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ!!

Παρόλο που η υπό διαβούλευση μελέτη έγινε ενάμιση χρόνο μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021, δεν αναφέρει πουθενά για την αναγκαιότητα αντισεισμικής μελέτης με τα νέα δεδομένα.

Αντί αυτού, στο παράρτημα 6 μέρος 2 από 5, σελίδα 29, αναφέρει ότι η περιοχή ανήκει στη σεισμική Ζώνη ΙΙ, με σεισμούς επιτάχυνσης της τάξεως του 0,24g!! Δηλαδή 350% κάτω από το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021,

Ουδέν περεταίρω σχόλιο. Νομίζω όμως ότι οι αν(υπ)εύθυνοι πρέπει επιτέλους να σοβαρευτούν!!

Η. ΥΦΕΣΙΑΚΟ ΕΡΓΟ

Η ανάπτυξη που ισχυρίζονται οι προωθούντες το έργο και ενστερνίζεται η υπό διαβούλευση μελέτη, πιθανόν να καταλήξει σε ύφεση, αφού:

1. Ξεπαστρεύεται η δεύτερη μεγαλύτερη αγροδιατροφική πηγή της Κρήτης λόγω αποψίλωσης 250.000 ελαιοδέντρων και ρύπανσης των υπολοίπων (ειδικά της φωτοχημικής – photochemical smog – tropospheric ozone) με τη ζημιά από την υποβάθμιση του ελαιολάδου να υπολογίζεται σε 50 εκατ. Ευρώ, αφού πάνω από 1 εκατ. ελαιόδεντρα θα επηρεαστούν.

2. Η αλλαγή στη διαδικασία προσέγγισης/απογείωσης, θα προσθέσει 9.000 επιπλέον ώρες πτήσης ετησίως, Χ €5.000 μέσο κόστος πτήσης ανά ώρα = €45.000.000.

3. Επιπλέον χρέωση ανά αναχωρούντα επιβάτη 25 τουλάχιστον Ευρώ (βλ. Ελ Βενιζέλος) επί 4 εκατομμύρια επιβάτες = €100.000.000. Άρα το επιπλέον κόστος στο τουριστικό πακέτο θα ανέρχεται σε 145 εκατομμύρια Ευρώ, το οποίο αναμφισβήτητα θα μετακυλιστεί στην τοπική οικονομία (ξενοδόχους, πράκτορες κλπ.).

Η μη βιωσιμότητα του έργου επισφραγίζεται και με την ομολογία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία σε επιστολή της προς την Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος παραδέχεται ότι:

“In line with its policies and procedures, the EIB undertook and economic analysis of the project to compare the two options (relocate or operate at the existing airport). In accordance with such analysis, the investment is sound and eligible for financing only if combined with the development of the existing airport area. The adequate conditions have been introduced to the EIB loan to ensure that the redevelopment will balance the project from an Environmental, Social and Economic perspective and make it a better investment”.

(«Σύμφωνα με τις πολιτικές και τις διαδικασίες της, η ΕΤΕπ διενήργησε οικονομική ανάλυση του έργου για να συγκρίνει τις δύο επιλογές (μετεγκατάσταση ή λειτουργία στο υπάρχον αεροδρόμιο). Σύμφωνα με την εν λόγω ανάλυση, η επένδυση είναι εύλογη και επιλέξιμη για χρηματοδότηση μόνο εάν συνδυαστεί με την ανάπτυξη της υφιστάμενης περιοχής του αεροδρομίου. Έχουν εισαχθεί οι κατάλληλοι όροι στο δάνειο της ΕΤΕπ, ώστε να διασφαλιστεί ότι η ανακατασκευή θα εξισορροπήσει το έργο από περιβαλλοντική, κοινωνική και οικονομική άποψη και θα το καταστήσει μια καλύτερη επένδυση».)

Επομένως η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος, με γνώμονα την διαφάνεια, απαιτεί την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας/βιωσιμότητας του έργου ώστε να μάθουν οι Έλληνες ποιοι θα πληρώσουν στο τέλος τις ζημιές, μέσω των ΓΕΔ (Γεγονότων Ευθύνης Δημοσίου) που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Για το ΔΣ της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος.
Γιώργος Μαυραντωνάκης


Ως Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, επιπροσθέτως των σχολίων του επίτιμου προέδρου της Πρωτοβουλίας κυρίου Μαυραντωνάκη, σημειώνουμε τα παρακάτω:

Η εν λόγω Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Νέου Αερολιμένα Καστελλίου και των οδικών του συνδέσεων λόγω επικαιροποίησης τελικού σχεδιασμού είναι η τρίτη μεθοδευμένη μελέτη που εκπονείται από την ίδια εταιρία, την ENVECO. Παρατηρούμε σε πολλά σημεία της, να γίνεται χρήση παραποιημένων στοιχείων και να παρουσιάζονται ψευδή αποτελέσματα ενώ παράλληλα πολύ σημαντικά ζητήματα αποσιωπούνται.

Πιο αναλυτικά:

1) Η προβλεπόμενη διαχείριση των υδάτων ενέχει σοβαρούς κινδύνους όσον αφορά την επάρκεια σε νερό, τη μόλυνση και ρύπανση υπόγειων και υπέργειων υδάτων με ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΟ τρόπο.

Α) Η μελέτη αναφέρει: «Η διοχέτευση στα συστήματα αυτά καλής ποιότητας νερού μέσω του εμπλουτισμού θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιοτικής-χημικής κατάστασης του συστήματος.”6.2.5.3 σελ. 210. Όμως σύμφωνα με τη μελέτη της ΔΕΥΑΜΠ: 

«Στη διάθεση της εκροής του Βιολογικού Καθαρισμού Αεροδρομίου. Η προβλεπόμενη μέθοδος διάθεσης στον υδροφορέα είναι λανθασμένη και επικίνδυνη επιλογή για το μέλλον καθώς:

α. Η τριτοβάθμια εκροή μπορεί μεν να είναι καλύτερη ποιοτικά στο ολικό άζωτο (νιτρικά) αλλά είναι χειρότερης ποιότητας σε άλλους παραμέτρους (COD, BODs, TOC) και δεν πρέπει να διατεθεί στα υπόγεια νερά με φρέατα,χωρίς επαρκή φίλτρανση από τα υποκείμενα πετρώματα.

β. Σε ενδεχόμενη αστοχία του συστήματος βιολογικής επεξεργασίας για 1-2 ημέρες που τα λύματα θα οδηγηθούν στα φρεάτια διήθησης και στον υδροφορέα, η μόλυνση και ρύπανση των υπόγειων νερών θα επιφέρει μη αναστρέψιμες βλάβες για πολλά χρόνια.

γ. Ο ισχυρισμός ότι τα φρεάτια φιλτράρουν επαρκώς το νερό πριν οδηγηθούν στα υπόγεια νερά είναι αναληθής. Ένα εδαφικό στρώμα για να λειτουργήσει σαν φίλτρο πριν τον εμπλουτισμό πρέπει να έχει σύνθεση με μικρό πορώδες και μικρές φορτίσεις».

Β) Παράλληλα, σχετικά με την ποιότητα του επεξεργασμένου νερού, η ίδια μελέτη αναφέρει στο κεφ. 2.4, σελ, 64. Μέτρα Ενημέρωσης και Προστασίας: 

«Ειδικά για τους εργαζομένους στα δίκτυα άρδευσης θα γίνει ειδική ενημέρωση ότι κατά την εργασία τους στα μέρη άρδευσης με ανακτημένο νερό θα πρέπει να φορούν ειδικά ρούχα και γάντια, ενώ σε κάθε επαφή με το νερό θα πρέπει να πλένονται με ειδικά αντιβακτηριδιακά σαπούνια τα οποία θα τους παρέχονται για αυτό τον σκοπό».

Γ) Σχετικά με την επάρκεια σε νερό: Στο 6.1.5.2.4. Κατανάλωση νερού για άρδευση – σύστημα άρδευσης αεροδρομίου, σελ. 94. 

«Η διαθέσιμη έκταση για άρδευση καλλωπιστικών φυτών και γρασιδιού είναι 50,0 στρέμματα περίπου, στην περιοχή των χώρων στάθμευσης του αεροδρομίου. Στο σύστημα άρδευσης θα προβλεφθεί η χρήση επεξεργασμένων λυμάτων ή /και η χρήση νερού από υφιστάμενες υδρογεωτρήσεις για τη δημιουργία πρασίνου στο Αεροδρόμιο, στο χώρο εμπορικών χρήσεων και στους χώρους απομάκρυνσης φυσικών εμποδίων και θα περιλαμβάνουν όλα τα αναγκαία έργα, όπως δεξαμενές, αντλιοστάσια, υδροληψία και δίκτυα άρδευσης»

Σε περίπτωση που το ανακτημένο νερό θεωρηθεί ακατάλληλο τότε προβλέπεται η χρήση νερού του δικτύου για πότισμα του γκαζόν που έρχεται σε αντίθεση με την δέσμευση για εξοικονόμηση νερού. Επίσης δρα παραπλανητικά ως προς τις πραγματικές ανάγκες του αεροδρομίου σε νερό.

2) Όσον αφορά το ωράριο λειτουργίας, προβλέπονται τρεις 8ωρες βάρδιες που εξαναγκάζει τους κατοίκους της περιοχής σε διαρκή όχληση όλο το χρόνο και ειδικά το καλοκαίρι. Στη μελέτη υποτιμάται ο παραγόμενος θόρυβος. Χαρακτηριστικά στη ΜΠΕ αναφέρεται: 

«Η έκθεση του πληθυσμού αξιολογείται ανεξάρτητα για κάθε πηγή θορύβου και για κάθε επιβλαβή επίδραση. Όταν οι ίδιοι άνθρωποι εκτίθενται ταυτόχρονα σε διαφορετικές πηγές θορύβου, οι επιβλαβείς αντιδράσεις ενδέχεται σε γενικές γραμμές να μη σωρεύονται». 

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα πραγματικά επιστημονικά προβλεπόμενα καθώς υπάρχει λογαριθμική συσχέτιση και αύξηση των ντεσιμπέλ όταν έχουμε περισσότερες από μία πηγές θορύβου. Γεγονός που εκτός από επιστημονικό είναι και αυτονόητο.

3) Στη μελέτη αναφέρεται ότι προτιμούνται οι 1000 άνθρωποι της πόλης σε σχέση με τους 200 της υπαίθρου. Αυτό είναι προσβλητικό για τους κατοίκους της Πεδιάδας οι οποίοι προϋπήρχαν του αεροδρομίου.

4) Η οδική σύνδεση που προβλέπεται για τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο στο Καστέλλι προκαλεί την ολοσχερή καταστροφή του φαραγγιού της Άγνου. αλλοιώνει το ανάγλυφο της περιοχής και είναι πολύ επισφαλής ως κατασκευή καθώς διέρχεται χείμαρρος παράλληλα του προβλεπόμενου δρόμου και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος πλημμύρας. Για το πλημμυρικό αυτό φαινόμενο που σημειώθηκε το 2019 δε γίνεται καμία αναφορά στη ΜΠΕ.

5) Για την επέκταση του αεροδρομίου προχωρούν σε νέες απαλλοτριώσεις, χωρίς να έχουν αποπληρώσει τις προηγούμενες.

6) Προβλέπεται να μετακινούνται καθημερινά 43 βυτιοφόρα με 35κμ καύσιμα. Αυτό αυξάνει τόσο την εκπομπή αερίων θερμοκηπίου, όσο και την επικινδυνότητα ατυχήματος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε η Περιφέρεια να γνωμοδοτήσει αρνητικά στα θέματα διαχείρισης υδάτων, σύνδεσης με ΒΟΑΚ, 24ωρη λειτουργία, επέκταση αεροδρομίου και να εκπονηθεί μελέτη από άλλη, ανεξάρτητη μελετητική ομάδα σχετικά με τις πραγματικές τιμές ρύπων, ΗΜ ακτινοβολίας, σεισμών, θορύβου, περιοχών Natura , οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων στην περιοχή καθώς και τη συμβολή της μετακίνησης του αεροδρομίου στην αύξηση εκπομπών φαινομένου θερμοκηπίου.

https://www.crete.gov.gr/mpe-neoy-aerolimena-kastellioy-kai-ton-odikon-toy-syndeseon-logo-epikairopoiisis-telikoy-schediasmoy/

Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας

30 Απριλίου, 2023