Μια νέα πρόταση για την λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» με την επέκταση του υπάρχοντος λοξού διαδρόμου, η οποία λύνει οριστικά τα προβλήματα επικινδυνότητας και θορύβου που αντιμετωπίζει η Νέα Αλικαρνασσός, κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2018 στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Δείτε το βίντεο της συνέντευξης με τον ηρακλειώτη αρχιτέκτονα Γιώργο Παπαματθαιάκη εδώ:
1. Η σημερινή κατάσταση του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης |
2. Η προτεινόμενη επέκταση του λοξού διαδρόμου σχηματικά |
3. Η σημερινή Ζώνη Δημόσιας Ασφάλειας |
Στη μελέτη προβλέπεται αεροπορική κίνηση αντίστοιχη με του σχεδιαζόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι και με ίδιο μήκος διαδρόμου προσαπογείωσης (3.200 μ). Ωστόσο, σε πολλά σημεία φαίνεται πως στη Νέα Αλικαρνασσό, μετά την αποχώρηση της 126 Σμηναρχίας Μάχης, «χωράει» ένα αεροδρόμιο μεγαλύτερο ακόμα και από αυτό που σχεδιάζεται για το Καστέλλι. Συγκεκριμένα στη μελέτη προβλέπονται μία παραπάνω θέση στάθμευσης αεροσκαφών (36 αντί για 35), μεγαλύτερος σε έκταση επιβατικός σταθμός (64.000 τ.μ. αντί για 60.000 τ.μ. ), περισσότερες αίθουσες αναμονής επιβατών (19 αντί για 12) και σημαντικά περισσότερες θέσεις πάρκινγκ αυτοκινήτων (4.000 αντί για 1.500 που προτείνονται στο Καστέλλι). [εικόνα 7]
4. Η μελλοντική Ζώνη Δημόσιας Ασφάλειας |
5. Η σημερινή Ηχητική Ενόχληση |
Ο αρχιτέκτονας Γιώργος Παπαματθαιάκης στη συνέντευξή του επισημαίνει πως ποτέ δεν εξετάστηκε σοβαρά το σενάριο παραμονής του αεροδρομίου στη σημερινή του θέση και συνεπώς η απόρριψη της σχετικής ιδέας έγινε χωρίς επιστημονικά στοιχεία και επιχειρήματα. «Η εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τόσο μεγάλα έργα που έχουν ευρύτερες επιπτώσεις στον κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό τομέα» λέει ο ίδιος. Αντί αυτής πήγαμε κατευθείαν σε μια απλή Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (του 2009), που προσπαθεί να… «δικαιολογήσει» την επιλογή της θέσης για το Καστέλλι. Ακόμα και η αναθεώρηση της ΜΠΕ, το 2017, δεν έλαβε καν υπόψη της ότι στα χρόνια που μεσολάβησαν απελευθερώθηκε ο χώρος που καταλάμβανε η Πολεμική Αεροπορία δίπλα στο υπάρχον αεροδρόμιο.
6. Η μελλοντική Ηχητική Ενόχληση |
Ο Γιώργος Παπαματθαιάκης, τονίζει ιδιαίτερα το ζήτημα της «πολιτικής μεταφοράς» στο Ηράκλειο, επισημαίνοντας πως πέρα από το αυξημένο κόστος για τον τουρισμό (που έχουν ήδη επισημάνει οι τουριστικοί φορείς) το νέο αεροδρόμιο θα είναι δυσβάσταχτο για τους κατοίκους της πόλης του Ηρακλείου. Όπως επισημαίνει, το 15% της κίνησης που αντιστοιχεί στις κινήσεις εσωτερικού και αφορά άμεσα τον τοπικό πληθυσμό, είναι στην πραγματικότητα ένα πολύ μεγάλο νούμερο κινήσεων για τα δεδομένα μία πόλης στο μέγεθος του Ηρακλείου. [εικόνα 8]
7. Σύγκριση μεγεθών μεταξύ των αεροδρομίων |
8. Κινήσεις εσωτερικού |
9. Αποστάσεις αεροδρομίων |
10. Αύξηση χρόνου ταξιδιού |
11. Σημερινή κατάσταση |
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας συνεχίζει τις συνεντεύξεις από εκπροσώπους τοπικών και κεντρικών φορέων της Οικονομίας, του Τουρισμού, των Μεταφορών, των Κατασκευών, της Αυτοδιοίκησης κλπ σε σχέση με το σχεδιαζόμενο έργο του νέου αεροδρομίου.
Ανοίγουμε έναν μεγάλο διάλογο, που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα σε βάθος και με όλα τα στοιχεία διαθέσιμα, για τις πραγματικές οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες του εν λόγω έργου.
Δείτε ακόμα:
«Οι Κρητικοί θα κλαίνε μ’ αυτά που θα πληρώνουν στο Καστέλλι»
Γρηγόρης Πασπάτης: «Πάνω από 1,5 δις το κόστος για το αεροδρόμιο Καστελλίου»
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Μιχάλης Βλατάκης: «Πανάκριβο το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
30+1 λόγοι κατά του αεροδρομίου
Σημείωση:
Την Κυριακή 4/11/18, στις 11.00' π.μ., πραγματοποιείται Λαϊκή Συνέλευση, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου- Λυκείου Καστελλίου Πεδιάδος, για να συζητήσουμε προγραμματίσουμε και συντονίσουμε τις ενέργειες μας για τη αποτροπή της εγκατάστασης νέου αεροδρομίου στο ελαιοδάσος του Καστελλίου.
Συνεχίζουμε τον πολύχρονο αγώνα να σταματήσουμε τα καταστροφικά σχέδια για την ενδοχώρα του Ηρακλείου και την Κρήτη, για τους φυσικούς πόρους ζωής και τα ανεκτίμητα κοινά αγαθά. Διεκδικούμε την κατεύθυνση της βιώσιμης οικονομίας για το νησί, με σεβασμό στον άνθρωπο, το περιβάλλον και βασισμένη, στα ποιοτικά πλεονεκτήματα, του τόπου.
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΞΕΡΙΖΩΜΑ ΔΕΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΟΧΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ